FANDOM

Uwaga Spoiler: Ten Artykuł zawiera informacje zawarte w powieści (light noveli), które nie zostały przestawione w anime.

To wina Duchów, że pięć lat temu moi rodzice... zginęli

—Origami Tobiichi

Informacje

Origami Tobiichi

Origami normal

Origami duch

Origami duch inwersja

Informacje
Kanji 鳶一 折紙
Romaji Tobiichi Origami
Wiek 16
Płeć Kobieta
Wzrost 152 cm
Grupa Krwi A
Gatunek Człowiek (dawniej)
Duch
Kolor włosów Srebno-białe
Kolor oczu Niebieskie (Człowiek)
Jasnoniebieskie (Duch)
Kryptonim/Ksywa
  • Anioł (przez samą siebie)
  • Mistrz (przez Yuzuru)
  • Diabeł (w formie inwersji)
Ekwipunek
Status
Powiązania Bezimienni rodzice (Nie żyją)
Przynależność
Zawód
  • Uczeń
  • Magik AST (dawniej)
  • Magik DEM (dawniej)
Poziom/Ranga Starszy Sierżant (dawniej)
Duch klasy AAA
Duch klasy SS (forma Inwersji)
Media
Debiut w Powieści Tom 1
Debiut w Anime Odcinek 1
Aktor Głosowy
Japoński Misuzu Togashi
Angielki Michelle Lee

Origami Tobiichi (鳶一 折紙) jest jedną z głównych bohaterek w powieści Date A Live. Jest ona bardzo inteligentna i wysportowana, i jest najbardziej znaną osobą w szkole Shido.

Informacje OgólneEdytuj

Origami jest najlepszą uczennicą w Liceum Raizen, zarówno w przedmiotach ścisłych, jak i w sporcie. Oczywiście, nikt ze szkoły (poza nielicznymi wyjątkami) nie wie, że również jest członkiem AST, które zajmuje się walką z Duchami. Origami jest bardzo uzdolnionym magikiem, ale kiedy dochodzi do walki z Duchami daje się zbyt często ponieść emocjom.

Z nieznanych powodów, Origami żywi romantyczne uczucia względem Shido. Jej oddanie względem Shido, jest tak wielkie, że przypomina manię prześladowczą, jak na przykład, wąchanie jego stroju do WF-u. Shido jest jedyną osobą nie związana z wojskiem, która wie, że Origami należy do AST.

Kiedy została przemieniona w Ducha przez Zjawę, domyśliła się że to ona również przemieniła Kotori w Ducha. Wtedy uznała, że Zjawa najprawdopodobniej, zabiła jej rodziców tego samego dnia. Więc przy pomocy Kurumi, cofnęła się w czasie aby ich uratować. Po tym, odnalazła i zaatakowała Zjawę, wtedy dowiedziała się przerażającej prawdy, że to jej ataki wymierzone w Zjawę, przez przypadek zabiły jej rodziców. Wtedy zrozumiała, że to ona jest odpowiedzialna za ich śmierć. Ten fakt, zepchnął ją do otchłani rozpaczy i jej negatywne emocje, doprowadziły do tego, przeszła w stan Inwersji i wróciła do teraźniejszości, gdzie siała pożogę i zniszczenie.

WyglądEdytuj

Origami, ma wygląd młodej atrakcyjnej dziewczyny, z niebieskimi oczami i krótkimi włosami, przyciętymi na wysokości dolnej szczęki. Na prawej stronie włosów ma trzy wsuwki. Kiedy została Duchem, kolor jej oczu zmienił się z niebieskich na jasnoniebieskie. W nowej linii czasowej, Origami początkowo miała włosy aż do pasa, ale kiedy jej moce zostały zapieczętowane, ścięła je do długości ze starej linii czasowej. Najczęściej jest ubrana w mundurek z Liceum Raizen. Wysokość Origami wynosi 152cm, a jej wymiary to 75/55/79

Ubrana w kombinezon bojowy AST, wygląd Origami jest bardziej srogi. Zamiast wsuwek ma dwa sensory, przyczepione na włosach, po przeciwległych stronach głowy. Kombinezon bojowy wygląda, jak jednoczęściowy kostium kąpielowy i ma przezroczystą cześć, przez którą widać jej brzuch. Dodatkowo, posiada on rękawice, aż po bark i buty po kolana.

Suknia Astralna Origami przypomina suknię ślubną (Origami jako dziecko marzyła zostać śliczną panną młodą). Na głowie ma złotą koronę, z przyczepionym białym welonem. Na szyi ma białą kokardę z diamentem. Dodatkowo, suknia ma złote zdobienia Spódnica w tej sukni wygląda jakby była zrobiona z płatków kwiatów, krawędzie też mają złote zdobienia.

OsobowśćEdytuj

Stara linia czasowaEdytuj

Origami jest osobą, która rzadko z kimś w ogóle rozmawia, chyba, że zachodzi taka konieczna potrzeba. Shido Itsuka i Tohka Yatogami, są wyjątkami od tej reguły. Nie jest ona nieśmiała, tylko jest aspołeczną osobą.

Origami może być nieco ryzykancką lub agresywną osobą, kiedy dąży wypełniane celów i zadań. W drodze do celu, jest zdolna, zrobić wiele rzeczy, których inni ludzi nigdy by nie zrobili, np. kiedy robiła dokładnie wszystko co kazał jej Shido, kiedy on chciał, żeby go ona znienawidziła, co wprawiło w szok ludzi znajdujących się wokół niej.

Z racji tego, że Duch zabił jej rodziców, pięć lat temu, Origami żywi ogromną nienawiść i wrogość względem Duchów. Kiedy widzi jednego z nich, traci zdrowy rozsądek i próbuje go w każdy możliwy sposób. Jej nienawiść jest tak wielka, że próbowała, zabić Kotori, mimo tego, że wiedziała, że jest ona siostrą Shido, zrezygnowała tylko dlatego, że Shido ją ubłagał i przekazał informacje o istnieniu Zjawy.

W ciągu trwania powieści,w Origami narastała potrzeba zdobywania coraz większej mocy. Z tego powodu przyłączyła się do DEM, a potem pokonana przez Tohkę, wzięła Kryształ Sefiry który zmienił ją w Ducha.

Pomimo tego, że stała się tym, czego najbardziej nienawidziła, Origami była poniekąd usatysfakcjonowana, że wreszcie zdobyła moc, dzięki której może walczyć na równym poziomie z innymi Duchami. Zdecydowała, że zabije pozostałe Duchy, a na końcu zabije samą siebie, ale kiedy Shido pojawił się miejscu walki, nie potrafiła spojrzeć mu w twarz i natychmiast uciekła, pomimo tego, że była w trakcie przygotowania swojego najsilniejszego ataku przeciwko Tohce.

Kiedy dowiedziała się prawdy o śmierci swoich rodziców, Origami załamała się psychicznie i weszła w stan Inwersji. W tym stanie Origami była martwa pod względem emocjonalnym i kompletnie odcięła się od świata zewnętrznego, nawet Shido nie był w stanie do niej dotrzeć. Kurumi również stwierdziła, że ona jest w nieodwracalnym stanie psychicznym. Ta Origami istniała w nowej linii czasowej jako część podświadomości Origami z tej linii czasowej.

Nowa lina czasowaEdytuj

Ponieważ Shido, zapobiegł śmierci rodziców Origami, ona nie „zawierzyła” mu swoich emocji i została mścicielem. W nowej linii czasowej Origami bardziej radosną i pogodną osobą, nawet czasami się zastanawia, czy AST dobrze robi, chcąc zabić Duchy. Origami jest nieco bardziej nieśmiała, i przeciwieństwie do starej Origami, która nie oporów przed zaproszeniem Shido na randkę, nowa Origami dużo rozmyślała w jaki sposób to zrobić. Nie miała ona świadomości, że posiada moce Ducha, które odziedziczyła ze starej linii czasowej razem ze wspomnieniami.

Świadomość Origami ze starej linii czasowej cały czas w niej rezyduje, jednakże, z uwagi na jej zdrowie psychiczne jest ona uśpiona, z powodu tragicznego stanu psychicznego tej świadomości. Stara Origami objawiała się często w trakcie randki z Shido, wymuszając na nowej Origami, zboczone i prześladowcze zachowania, które powodowały u nowej Origami, zdezorientowanie, zawstydzenie, jak i przerażenie. Kiedy wyczuła manę, jej pierwotna nienawiść do Duchów, przejmowała nad nią kontrolę, i natychmiastowo przyjmowała formę Inwersji. Później, dzięki Shido, stara osobowość Origami połączyła się z nową Origami, i ostatecznie została uleczona z katastrofalnego stanu psychicznego. Jak się później okazało, stara Origami nigdy naprawdę nie kochała Shido, stanowił on dla niej tylko osobę na której mogła polegać oraz osobę, która zapewniała jej zdrowie psychiczne. Jednakże, nowa Origami prawdziwie zakochała się w Shido w czasie ich randki.

Po połączeniu świadomości, Origami odzyskała wspomnienia ze starej linii czasowej, wróciła do krótkich włosów, porzuciła wszelkie uprzedzenia względem Duchów, i „odebrała” swoje emocje powierzone Shido pięć lat temu. Jak również oświadczyła, że prawdziwie kocha Shido, i nie odda go bez walki Tohce, oświadczyła, że będzie jej rywalką w miłości. Co dziwniejsze, po uświadomieniu swoich uczuć prawdziwych względem Shido, Origami wykazywała jeszcze większą manię prześladowczą wobec niego. Wynika to prawdopodobnie z tego, że nie wie, jak się zachowywać przy nim, oraz z tego, że jest jeszcze bardziej obsesyjna na punkcie zwrócenia uwagi Shido na siebie.

W tomie 12 wspomniano, że osobowość Origami wymieszały się, jednakże, ta z nowej linii czasowej ma dominującą pozycję. Ta stara osobowość ujawnia się, kiedy jest razem z Shido, lub konkuruje z Tohką. A nowa, w pozostałych przypadkach, tj. codzienne sprawy życiowe. Origami bardzo się przejmuje tym, co o niej myśli Shido, często się martwi, tym, że przez jej zachowanie względem niego, zostanie uznana za dziwaka. Origami też często rozważa, w jaki sposób się zachować, czy tak jak jej podpowiada stara czy nowa osobowość.

WystępowanieEdytuj

  • Manga
    • Date A Live (2012)
      • Rozdział 1-6
    • Date A Live (2013-2014)
      • Rozdział 1-
    • Date AST Like
      • Tom 1-4

Moce i ZdolnościEdytuj

MagikEdytuj

  • Standardowa wersja AST Jednostki BR
  • Standardowa wersja AST Jednostki BR
  • <White Licorice> (Biała Lukrecja)

Uzbrojenie i ekwipunek:

  • <C C C> - Karabin Snajperski
  • <No Pain> - Miecz Fotonowy (Swietlny)
  • Jednostka BR(CR Unit)
    • Standardowa wersja AST
    • <White Licorice>
    • <Mordred>
    • <Ashcroft I Alice>

Origami w AST, przeważnie była wysunięta do przodu w formacji bojowej, z racji, że była ich „Asem” w walce. Jej zdolności jako członka AST były ponadprzeciętne, jako pierwszej udało się jej walczyć z Duchem na wręcz i nie przegrać po jednej sekundzie (mimo, tego i tak przegrywała pojedynki). Wpadała też na najbardziej ekstremalne pomysły, jak np. zrzucenie kawałka budynku na Yoshino, aby ją zabić.

Origami potrafiła używać w boju <White Licorice>, która była uważana za bardzo niebezpieczną i trudną do opanowania, co więcej nikt poza nią nie mógł jej używać na tyle długo aby była przydatna w walce. Potrafiła na zadać cios nie silniejszemu Magikowi na świecie, Ellen. I ten fakt Ellen uznała godny pochwały.

Ostatecznie kiedy używała <Mordred-a>, była w stanie zniszczyć spadającego satelitę w pojedynkę, aby zniszczyć poprzednią satelitę Shido i Duchy musiały połączyć siły aby tego dokonać. Jak również udało się „przyprzeć do muru” 4 zapieczętowane Duchy, i udało by się Origami zabić je, gdyby Tohka, nie odzyskała w pełni swoich mocy (przez złamanie pieczęci). Nawet po tym, była stanie walczyć na równi z Tohką, ale ogromne obciążenie je mózgu sprawiła, że Origami była coraz bardziej podatny na zranienie, i to ostatecznie przyczyniło się do jej porazki.

DuchEdytuj

Anioł: Metatron (絶滅天使, Zetsumetsu Tenshi, dosł., "Anioł Zagłady")

Broń: Korona

Suknia Astralna: Ehyeh (神威霊装・一番, Shin'i Reisou: Ichiban, dosł., "Duchowa Suknia Boga, Numer 1")

Moce Origami są to moce długodystansowe, atakuje ona wiązkami światła przeciwników z daleka, a kiedy przeciwnicy podejdą za blisko używać wiązek światła do zwiększenia dystansu. Origami dorównuje Tohce siłą, z racji tego, że Tohka, walczy na krótkim zasięgu, to stanowi dla Origami przewagę w niektórych przypadkach. Origami potrafi również latać.

Jej Anioł „Metatron” jest to zestaw kilkunastu złotych filarów w kształcie deltoida które razem tworzą koronę. Każdy z nich może wystrzelić niezależną wiązkę światła z końcówki, jest ona dość mocna aby przebić Suknie Astralną Tohki, jeśli nie wytworzy ona bariery ochronnej. Tohka potwierdziła, również, że mimo wytworzenia bariery ochronnej, wiązka świetlna może ją przebić, jeśli będzie wystarczająco skupiona.

Metatron może przyjąć rozmaite formacje i każda z nich ma inne zdolności.

Do tej pory następujące formacje Metatrona zostały przedstawione:

  • Shemesh - (Słońce [日輪 (シェメッシュ)]): Filary kręcą się wokół Origami, zbierają cząsteczki światła, które może zostać użyte do ataku energetycznego.
  • Mal'akh – (Niebiańskie Skrzydła [天翼 (マルアク)]): Filary tworzą formację skrzydeł na plecah Origami, dzięki czemu może latać z dużą prędkością.
  • Kadour – (Miecz Świetlny [光剣 (カドゥール)]): Każdy filar, atakuje samodzielnie inny cel, może to wyglądać jakby miały własna wolę.
  • Artelif – (Działo Koronne [砲冠 (アーティリフ)]): Filary tworzą okrąg i każdy celuje w ten sam pojedynczy cel. Ta formacja strzela skoncentrowaną wiązką światła.
  • Nienazwana Formacja Obronna: Filary otaczają Origami i tworzą barierę ochronną przed atakami.

Origami również posiada możliwość zmiany siebie w światło i prze teleportowanie się w inne miejsce. Ta nienazwana umiejętność aktywuje się automatycznie chwilę przed tym jak ma ją dosięgnąć atak przeciwnika, odległość na jaką się może teleportować wynosi kilka metrów. Jednakże, miejsce docelowe teleportacji może być przewidziana i można tam posłać kolejny atak. Ponadto, zaraz po skończeniu teleportacji, Origami nie może wykonać uniki lub ponownej teleportacji. Tohka wnioskuje, że Origami nie może się ciągle teleportować, ani aktywować umiejętności kiedy nie może przewidzieć nadchodzącego ataku. Dodatkowo, jeśli obszar ataku będzie dość duży, teleportacja Origami nie pozwoli jej uniknąć obrażeń.

Forma InwersjiEdytuj

Demon: Satan (救世魔王, Kyuusei Maou, dosł., "Demoniczny Król Zbawienia")

Broń: Szpiczasta Korona

Suknia Astralna: Nienazwana

Poddana długiej ekspozycji negatywnych emocji, kiedy dowiedziała się, że to ona zabiła swoich rodziców, Origami transformowała się w inną formę, według Westcotta to była jej prawdziwa forma, a zwie się ona „Formą Inwersji”. Metatrona zastąpiła jego mroczniejsza wersja Satan. Tak jak u Tohki jej Suknia Astralna zmieniła kolor na ciemniejszy i stała się bardziej odkrywająca. Dodatkowo dostała ciemny welon na głowę. Jej moce były takie same tylko, w ciemniejszym i mroczniejszym kolorze. Origami nie posiadała kontroli nad swoim ciałem, i atakowała każdego w zasięgu wzroku. Było to spowodowane szokiem jakiego doznała pod dowiedzeniu się prawdy o śmierci swoich rodziców.

CytatyEdytuj

  • (Do Reine Murasame) “Chcę... być silniejsza. Żeby nie polegać na niczym... aby ochronić Shido… ” [1]
  • (Do Zjawa(Phantom)) “Chcę… mocy. Nawet, jak muszę wszystko zostawić. Nawet jak muszę wszystko poświęcić...! Chcę absolutnej mocy, aby spełnić moje najskrytsze marzenia! Chcę… potężnej mocy, której nikt nie dorówna!” [2]
  • (Do Tohka Yatogami) “Posiadam teraz moc, którą pokonam Duchy. Zostanę Duchem, który zabija inne Duchy. A kiedy wyeliminuje wszystkie Duchy----Pozbędę się ostatniego, siebie.” [3]

CiekawostkiEdytuj

  • Z racji swojej prześladowczej natury Origami, posiada szczegółowe informacje o Shido, m.in. dane osobowe i medyczne.
  • Origami jest uważana za geniusza w wielu dziedzinach nauk ścisłych, sportu i gotowania.
  • Imię Origami nawiązuje do japońskiej sztuki składania papieru.
  • Origami najprawdopodobniej urodziła się z albinizmem, ponieważ, żadne z jej rodziców nie miało biały włosów.
  • Origami w JGSDF jest w stopniu starszego sierżanta.
  • Origami współdzieli nazwisko z Makiną Tobiichi z Sōkyū no Karma, ta powieść jest innej dziełem napisanym przez autora Date A Live.
  • Origami posiada znak oznaczający „jeden” w swoim imieniu ( (鳶 > 一 <). Jest to odniesienie do pierwszej Sefiry w drzewie życia w kabale o nazwie „Korona”, co nawiązuje do wspaniałej inteligencji jaką posiada.
  • Nazwa jej anioła Metatron oznacza „Ten który chroni”.
  • Nazwa jej Sukni Astralnej- Ehyeh oznacza „Ja będę” lub „Będę czym będę”.
  • W powieści jest wiele wskazówek, które podpowiadają czytelnikowi, że Origami zamieni się w Ducha i kto zabił jej rodziców.
    • Jej nazwisko Tobiichi, zawiera sylabę brzmiącą jak cyfra, jest to charakterystyczna rzecz każdego Ducha.
    • W tle okładki Tomu 10 jest miasto w ogniu, co wskazuje, że obecna Origami będzie w podczas pożaru w Tenguu 5 lat temu.
    • Kiedy Origami dołączyła do D.E.M. w Tomie 9, nazwa jednostki Realizera jaką dostała to była „Morderd”, tak samo nazywał się wielokrotny zdrajca który walczył i zabił swojego ojca „Króla Artura”. Co jest podobne do przypadku Origami (chociaż ona zrobiła to przypadkowo).
    • Wielokrotnie było pokazywane, że Origami nigdy nie przejmowała się bezpieczeństwem cywilów kiedy walczyła z Duchami, jak np. przypadkowe postrzelenie Shido w Tomie 1.
  • Zanim umarli rodzice Origami, jej marzeniem było zostać piękną panną młoda. Jej Suknia Astralna odzwierciedla ten aspekt jej osobowości. Jak powiedział autor, zdecydował się na ten wybór, ponieważ już sama idea Origami w sukni ślubnej jest „straszna”.
  • Ostatecznie, obsesja Origami względem Shido, była ostatnią rzeczą, która trzymała ją przy normalnym życiu i powstrzymywała ją przed szaleństwem.
    • Jak Origami osobiście powiedziała pod koniec Tomu 11, jej uczucia były zwykła podporą dla niej, a nie prawdziwą miłością, ale nowa Origami kocha Shido szczerze.
  • Dorównuje mocą Tohce zarówno w formie Ducha i w formie Inwersji.
  • W Tomie 10 nienawiść Origami do Duchów sięgnęła zenitu, że kiedy została jednym z nich powiedziała, że popełni samobójstwo (uprzednio mordując pozostałe).
    • W Tomie 11, pozbyła się całej nienawiści, z racji tego, że zrozumiała, że to ona była Duchem, który zabił jej rodziców.

AdnotacjeEdytuj

  1. Tom 5 Rozdział 5
  2. Tom 10 Rozdział 3
  3. Tom 10 Rozdział 3