FANDOM

Kotori ItsukaEdytuj

Ma z nią (poniekąd) normalne relacje. Shido i Kotori mieszkają po jednym dachem od dłuższego czasu i są blisko siebie pomimo że nie są rodzony rodzeństwem. Shido bardzo dba o Kotori, aż do tego stopnia, że kiedy nastąpiło trzęsienie przestrzenne, to wyszedł na miasto ją szukać z powodu fałszywej obietnicy, mówiąc o tym, że ona będzie czekać pod restauracją choćby nie wiadomo co się stało.

Pięć lat wcześniej, Shido dał Kotori w prezencie czarne wstążki. Wiedząc jaką beksą była Kotori, Shido chciał, we własny sposób pomóc je stać się emocjonalnie silniejszą. Powiedział jej wtedy, że jak ma na sobie czarne wstążki powinna był „silniejszą sobą”. To w pewnym stopnie zemściło się na Shido, kiedy Kotori rozwinęła silną i cyniczną osobowość jednego z dowódców Ratatoskr. Pomimo, tej władczej osobowości i podawania wątpliwych porad odnośnie Duchów, Shido na bardzo kocha swoja siostrę.

Tohka YatogamiEdytuj

Shido łączy z Tohką wyjątkowo bliskie relacje, które są czymś więcej niż przyjaźnią. To on nadał jej imię, które powstała na podstawie dnia (10 kwiecień) w którym pierwszy raz się spotkali. Shido bardzo troszczy się o Tohkę, zawsze pragnie ją uszczęśliwić, oraz uczy ją otaczającego ją świata. Jego uczucia względem Tohki, są tak silne, że jak została porwana przez D.E.M., Shido postawił sobie uratowanie jej jako najważniejszą sprawę. Nie zważał na żadne zagrożenia, na te, które mogły pozbawić go życia.

Później kiedy Shido miał zostać zabity przez Ellen na oczach Tohki, popadła w ogromną rozpacz i weszła w formę Inwersji. Jednakże, nawet stojąc naprzeciwko Mrocznej Tohki, Shido odmawiał zaprzestania prób jej uratowania. Udało mu się to poprzez pocałunek z nią. Co jeszcze bardziej podkreśliło jak bardzo oboje sobie ufają i jak duże są ich uczucia względem siebie.

Jak Tohka powiedziała mu, że nie lubi, jak widzi, że Shido całuje inne Duchy, to Shido starał się to robić w ukryciu przed nią, choć nie wychodziło mu to. Kiedy Tohka dowiedziała się, że Shido robi to, ponieważ jest to jedyna metoda pozwalająca zapieczętować Duchy, przeprosiła go, za to że mu tego zabroniła, a Shido przeprosił ją za to, że trzymał to w sekrecie. Tohka wybaczyła mu, ale w zamian, poprosiła go aby ją pocałował tyle razy ile Duchów już zapieczętował.

Reine MurasameEdytuj

Shido traktuje Reine jak zwykłą osobę, często poprawia ją, jak źle wypowiada jego imię.

YoshinoEdytuj

Shido traktuje Yoshino jakby była jego młodszą siostrą.

Origami TobiichiEdytuj

Shido uważa Origami z przyjaciółkę, i tylko on jest zdolny odgadnąć jej intencje i zamierzenia pomimo, tego, że jej wyraz twarzy jest zawsze jak u lalki. Normalnie jest, oszołomiony jest metodami uwiedzenia, ale Shido puszcza je niepamięć i próbuje być dobrym przyjacielem z nią. Shido bardzo się martwi jej zemstą wobec Duchów. Nawet próbował, zaprzyjaźnić Origami z Tohką i Yoshino, ale mu się to nie udało.

Kiedy morderczy szał ogarnął Origami, po tym jak dowiedziała się, że Kotori jest ognistym Duchem, myśląc, że to na zabiła jej rodziców, zaatakowała ją i Shido w trakcie ich randki. Po tym jak Shido zapieczętował moce Kotori, powiedział on Origami, że wie co wydarzyło tamtego dnia i jeśli chce zabić ognistego Ducha zwanego Ifrytem, to musi teraz zabić jego. To spowodowało, że Origami się zawahała, i zaczęła się zastanawiać co zrobić, chwilę później stracił przytomność z powodu przeciążenia ciała spowodowanego używanie „Białej Lukrecji”

Origami ze starej linii czasowej nigdy naprawdę nie kochała Shido, stanowił on dla niej tylko osobę na której mogła polegać oraz osobę która zapewniała jej zdrowie psychiczne. Pod konie Tomu 11 nowa Origami prawdziwie zakochała się w Shido w czasie ich randki.

Siostry YamaiEdytuj

Shido uważa siostry Yamai za bliskie przyjaciółki

Kurumi TokisakiEdytuj

Kiedy Shido spotkał pierwszy raz Kurumi, ona od razu powiedziała mu, że jest Duchem. Podczas pierwszej randki, dowiedział się, że ona jest pierwszym Duchem który wykorzystuje swoje moce nie tylko do obrony, ale również do atakowani ludzi. Po tym jak zobaczył jak Kurumi zabija bezlitośnie człowieka, Shido był przerażony i skołowany dopóki Tohka, nie wyjaśniła mu, że każdy Duch może stać się jak Kurumi, jeśli będzie wystarczająco długo samotny. Po tym postanowił, że ja uratuje, pomimo bycia przerażonym i tego, że wiedział, że Kurumi planuję go „zjeść”. Później pomimo nieufności wobec niej, sprzymierzyła się z Kurumi aby uratować Tohka porwaną przez D.E.M.

Do tej pory jest ona jedynym Duchem którego nie udało mu się zapieczętować, jednakże, Kurumi poniekąd żywi uczucia względem Shido, zachowuje się względem niego nieco jak Yandere. Ponadto lubi się z nim droczyć, szczególnie po tym, jak zobaczyła, Shido przebranego za dziewczynę (w czasie jak próbował zapieczętować Miku).

W OVA z drugiego sezonu, Shido był z klonem Kurumi po raz drugi na randce.

Miku IzayoiEdytuj

Na początku Miku nienawidziła Shido, z powodu jego płci, z racji tego, że nienawidziła każdego mężczyznę na świecie. Po tym, jak Shido dowiedział w jaki sposób Miku trakuje innych ludzi, otwarcie przyznał, że jej też nienawidzi. Pomimo tej deklaracji, dalej próbował jej pomóc w pozbyciu się uprzedzenia do mężczyzn. Po wielu wydarzeniach, Miku pozbyła się uprzedzeń względem mężczyzn, zakochała się w Shido i pozwoliła mu zapieczętować swoje moce. Miku zaczęła go od tego momentu nazywać swoim „Kochaniem”.

NatsumiEdytuj

Shido miał ciężki początek z Natsumi, ich randka przebiegała spokojnie, aż Natsumi (błędnie) stwierdziła, że Shido poznał jej prawdziwy wygląd (postać) i stała się wrogo do niego nastawiona, w związku z tym próbowała zniszczyć jego reputacje, pozbyć się go i jego przyjaciół. Później kiedy uratował ja przed Ellen, próbował ją przekonać, że jej prawdziwy wygląd też jest piękny i nie musi go ukrywać. Natsumi stopniowo otwierała się na Shido. Po tym jak mu pomogła ze satelitą spadającą na Tenguu, pozwoliła mu zapieczętować swoje moce. Shido obecnie traktuje Natsumi jak przyjaciółkę.

Mana TakamiyaEdytuj

Mana jest biologiczną siostrą Shido, troszczy się o nią, pomimo że oboje mają nie pamiętają niczego z czasów dzieciństwa. Jedynym dowodem, jest wisiorek, z ich wspólnym zdjęciem jako dzieci. Jaka jest dokładna relacja między nimi to jest niewiadome, z racji małej liczby interakcji pomiędzy sobą. Jednakże, można można wywnioskować, że oboje się o siebie troszczą i sobie ufają. Mana najczęściej pomaga Shido, poprzez odciąganie uwagi przeciwników od niego, związując ich walką.

Nia HonjouEdytuj

Relacje Shido z Nią rozpoczęła się w miarę dobrze, jako, że Nia była wdzięczna Shido za pomoc w ucieczce z D.E.M. Jednakże, ich relacje, pogorszyły się ekspresowo, kiedy Shido przypadkowo zadrwił z jej ulubionego bohatera Mangi. W trakcje interakcji z Nią, Shido zauważył, że ma ona problemy z otwarciem się na ludzi. Wynikało to, z tego, że jej moc pozwala poznać najskrytsze sekrety każdego, kto zbliżył się do niej. Shido zapewnił Nię, że mia nic przeciwko, jeśli zaglądnie w jego obecne i przeszłe życie. Po przeczytaniu doujinu zrobionego przez Shido i pozostałe Duchy, Nia przy pomocy swojego Anioła dowiedziała się o tym, jak Shido uratował innego Duchy. Wtedy zrozumiała, że Shido miłym i uczynnym człowiekiem i może uratował posiadaczy mocy Ducha. To pozwoliło Shido uratować Nię przez zapieczętowanie jej, kiedy Westcott ukradł jej Kryształ Qlipha.

Sir Isaac Ray Pelham WestcottEdytuj

Można przypuszczać, że Westcott ma wiedzę na temat tajemniczej przeszłości Shido, kiedy użył wobec niego nazwiska Takamiya zamiast Itsuka. Obecnie, plan Westcotta zakłada, że pozwoli Shido stworzyć więzi z wszystkimi Duchami, aby potem wykorzystać jego śmierć do doprowadzenie Duchów do formy Inwersji. Shido, opisuje go jako, jako nienormalnego i dziwacznego człowieka.

Hiroto TonomachiEdytuj

Jest on najlepszym przyjacielem Shido. Często z nim rozmawia.

Koledzy i Koleżanki z klasyEdytuj

Ogólnie Shido, utrzymuje normalne relacje z ludźmi z jego klasy. Kiedy Tohka i Origami zaczęły walczy o względy Shido, wielu kolegów zaczęło mu zazdrościć.